Nakupovanie tovaru na našej internetovej stránke eshop.foodlogistic.sk,
môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu dodržania nižšie
uvedených pravidiel.
Objednávka
1.
Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho
prostredníctvom obchodného systému na eshop.foodlogistic.sk
písomnou formou: e-mailom (vrátane objednávky cez e-shop) alebo telefonicky.
Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je
v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a
predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
2.
Pri každej objednávke musí predávajúci uviesť hlavné vlastnosti
tovaru, obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania, telefónne číslo a
celkovú cenu tovaru vrátane poplatkov za poštovné a balné. Pri každej
objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú
adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO,
IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky,
(objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky).
Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných
údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi
predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou
osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
3.
Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná
v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi
predávajúcim a spotrebiteľom. Najneskôr do 24 hodín ( v pracovné dni
) sa predávajúci skontaktuje so spotrebiteľom. Overí objednávku, spôsob dopravy
a oznámi možnú dodaciu dobu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je
objednávka pre spotrebiteľa záväzná.
4.
Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba
v deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j
v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné
stornovať výlučne písomnou formou ( e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi
predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa
vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a
zastavenie vybavovania objednávky.
I. Dodacie lehoty
1.
Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín
dodávky tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky.
2.
Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo tovaru do 7 dní od
dátumu overenia objednávky.
3.
Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú
skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť
dodacia lehota dlhšia.
II. Cena, platobné podmienky a prepravné
1.
Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené
v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci
si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov,
dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní
objednávky.
2.
Spotrebiteľ uhrádza platbu v hotovosti, prevodom/vkladom na
účet predávajúceho.
3.
Pri odovzdávaní tovaru platí spotrebiteľ celkovú cenu vrátane
DPH.
III. Preberanie tovaru
1.
Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne
na adrese uvedenej na objednávke.
2.
Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať
fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne
poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď
kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis
o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické
porušenie produktu nebudú akceptované.
3.
Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až
uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej
zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv
z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má
spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty a služby
na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých
okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
4.
Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä
uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo
k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.
5.
Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa
momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
IV. Odstúpenie od zmluvy
1.
Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to
iba v deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j.
v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné
stornovať písomnou formou ( e-mailom) alebo telefonicky.
2.
Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy
do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť
uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace
k identifikácii produktu, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo
vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho
na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša
spotrebiteľ.
Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť
v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky
dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list,
doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ
súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie
listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom.
Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa
neprijíma a vracia späť.
3.
Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa,
predávajúci prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu
zaplatenú za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil
za produkt alebo službu vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým
spôsobom späť.
4.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku
najmä v nasledovných prípadoch:
a.
ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby,
ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy
b.
ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu alebo
služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré
predávajúci nemôže ovplyvniť
c.
ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu
zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo produktu určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho
vlastnosti nemožno vrátiť
d.
ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov
ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený
e.
ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý
môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným
tovarom
5.
V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na
odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 pracovných dní, má predávajúci
právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške XX%
z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
6.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od
zmluvy) alebo jej časť ak:
a.
produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
b.
zmenila sa cena dodávateľa produktu
c.
vystavená cena produktu bola chybná
V. Záruka a servis
1.
Vo všeobecnosti je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských
zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov. Spotrebiteľom je osoba, ktorá
pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu
svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len
produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je
spotrebiteľ povinný doručiť reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený,
v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo
iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu.
2.
V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil
jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou
o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety
odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do
30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.
391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a
o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská
obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná
v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom
hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/);
zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho
riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne
riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov
on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3.
Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe
došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných
podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany
spotrebiteľa alebo osoby, ktorá spotrebiteľovi montáž vykonávala, alebo ak bol
prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté
chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.
4.
V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča
spotrebiteľovi telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje
chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí
spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
VI. Záverečné ustanovenia
1.
Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov
vyzvať spotrebiteľa k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu
(vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší
z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude
spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ
spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ
sa nedohodnú inak.
2.
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci
kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách
objednávku stornovať.
3.
Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením
objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným
poriadkom a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci
nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné
nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy
alebo vzniknuté iným spôsobom.
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené
v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných
obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa
preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto
podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne,
platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného
ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné
spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými
ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
4.
Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú
komunikáciu na diaľku – telefonickú, (vrátane ručne vypísanej objednávky),
elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a
internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti od 23.3.2020